Reporting Live from Krabi, Thailand!

Nu sitter vi har i underbara Thailand.  Jag skriver fran ett internetcafe nagra hundra meter fran vart hotell Loma Hotel. Kostar 40 bhat for en timma (8 kr). Jamte mig sitter en thailandare och lirar gitarr . Kan saga att det ar skont att fa sitta lite vid en dator. Kanna att man fortfarande tillhor civilisationen. Kl ar just nu omkring 18 har nere och det ar ca 25-30 grader varmt. Alldeles lagom. I vattnet ar det ungefar lika varmt.

Vi anlande till Krabi idag i en fullproppad bat fran Phi Phi Island. Den var sa fullproppad att pa halva vagen var vi tvungen att byta till en storre eftersom att var nara atyt kapsejsra ett flertal ganger! Dessa thailandare! Har aldrig kannt mig sjosjuk innan men denna gangen gjorde jag verkligen det! Men vi kom fram till krabi tillslut och vi hade ingen aning om vart vi skulle ta vagen eftersom vi inte bokat in oss pa nagot hotell. Men det problemet var snabbt lost! Vi kom fram till en snubbe som jobbade pa en resebyra och han hjalpte oss med allt sa nu har vi kommit pa ett kanonhotell i 4 natter och en resa till koh samui for endast 6000 bhat tillsammans! Sa det blir ca 600 kr var! Kan ni fatta de? Billigt billigt!

Kanske ska borja fran borjan. Kom till Phuket flygplats fredag ca kl 9 (thailandsk tid) akte minibuss in till vart hotell i Phuket Town. Kom dit och det kunde val inte bli battre. Portier tar hand om vaskan och vi far nat att dricka medans vi checkar in. Upp till rummet och portiern tar hand om oss och visar oss rummet som var riktigt fint med utsikt over hela Phuket town! Vi tankte ga ner mot centrum och se lite. Men vi trottnade snabbt och gick tillbaka. Vi fastnade aldrig riktigt for Phuket. En lite for rorig stad. Sa vi tyckte det var skont att vi dagen efter skulle vidare ut till Phi phi Island. Vi tog det mest lugnt pa hotellet och vantade pa att tiden skulle ga. Kakade god mat pa hotellet till thailandsk live musik. Super! (not!) Kan aven saga att vi forsta dagen pa semestern lyckas vi fastna i hissen pa hotellet! Lite laskigt nar ljuset forsvann och allt stannade! Men efter ca 5 min befriades vi. Efter det blev vi lite skeptiska till att aka med dom hissarna. Sa dagen efter bar det av till Phi Phi Island. Hade fixat biljett dagen innan med bat och upphamtning pa hotellet till baten. Traffade pa bussen ett gang svenskar som var fran Tingsryd av alla stallen! Och direkt far man hora hur det gar i hockeyn! Jobbigt att komma fran gislaved ibland! Efter en batresa pa ca 1.5 timmar var vi framme i Ton Sai pa Phi Phi Don. Dar skulle vi komma underfunn med hur vi skulle ta oss till vart boende. Men det loste sig snabbt nar dom stod med skyltar fran de flesta hotellen. Sa vi fick aka Long tail bat med fyra engelsman till Phi phi Relax Beach resort. Vi blir varmt valkomna av en snubbe som hette andrew. Vi checkade in och blev visade till var bungalow som lag hogst av alla bungalows. Sa vi hade utsikt over havet! underbar utsikt. Men det fanns vissa negativa saker med stallet. Nr 1: Kallvattendusch! (finns inget varre) Nr: Odlor pa toan! och nr 3: svart att sova pa natten pga alla vilda djur som storde. Men annars ett toppen stalle! Inte ofta man far vakna och se apor utanfor rummet. Sjukt haftigt! Andrew tyckte vi om! Alltid nar man kom ner till restaurangen eller stranden var det: Helloooo my freinds! Aker jag tillbaka till Thailand ska jag dit igen!

Vi skulle ut en halvdagstur till Phi Phi Leh (dar Maya Beach finns "The Beach") for snorkling men sa blev det inte! Det var for blasigt den valda dagen sa det blev bara en fard till Bamboo Island. Men snorkla blev det inte tal om! For stora vagor for det. Men nagra fina bildert blev det darifran. Fin o som ar nationalpark.

Hoppar till dagens datum (18\12) vi lamnar Phi phi Island bakom oss for att bege oss till Krabi. long tail bat fran hotellet till ton Sai och darifran bat till Krabi. Pa bryggan i vantan pa att fa ga ombord traffar vi nagra svenskar fran Grebbestad. Star och snackar en stund och gor dom aven sallskap pa baten. Trevligt gang! I en valdigt overlastad bat tog vi oss ifran Phi phi Island och nar vi kommit ungefar halv vags sa blir vi ombedda att byta bat till en storre. Tag och lov for det! Baten vi akte i fran borjan var alltfor liten for oss alla!

Det var nog allt for stunden! Hoppas ni har det bra hemma i kalla Sverige! Kanske kan fa till ett inlagg till innan vi beger oss till Koh Samui pa Sondag.