Endast 4 veckor

Då var det snart helg igen. Den här veckan har gått extremt snabbt! Det var ju helg nyss? Eller? Jag skulle vilja sätta denna dag som en tisdag. Känns inte som att det har gått längre än det. Men det har det tydligen. Men jag är inte ledsen för det. Det är aldrig fel med helg. Och jag blir ännu mindre ledsen när jag vet att det idag bara är fyra veckor kvar tills vi åker till Thailand. Och i tisdags var det bara en månad kvar! Sjukt! Så om en månad kanske vi ligger där på beachen i värmen någonstans i sköna Thailand. Underbart!

Dagen eller dagarna på jobbet har varit rätt lugna. Vi har inte så mycket att göra så vi måste jobba långsamt för att vi ska ha nåt att göra så det blir mycket snack och jobb i slowmotion. Ja man lär ju inte bli utbränd i alla fall.
Och idag kom något väldigt passande faktiskt nu när vi har så lite att göra. Strömavbrott. När man står där och jobbar så blir det helt plötsligt bäcksvart och helt tyst. Då var det bara till att ta det lugnt och sätta sig ner med en "nostalgica" tidning som det finns gott om på jobbet. Strömmen tillbaks efter 15 min. Men typiskt nog så försvinner den igen 5 min senare när man väl fått igång alla maskiner igen. Då blir den borta ca 45 min. Ännu mer tidningsläsande med mobillampan som ljus.
Men som sagt aldrig fel att få betalt för att läsa biltidningar.

Vad har helgen att bjuda på då? Ja imorn blir det film med Maddä och några fler och på lördag är det dags för K-bemannngsfest. Spansk buffé, Spanien-Sverige och sedan S2. Ska bli kul tycker jag. Hoppas på lite folk man känner. Tysken ska i alla fall dit. Trevlig kis de där.

Ha det gott, gott folk.

Love is all you need <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0