Hasselgatans eget julöl

Jag lovade att skriva blogg igår men det kom så mycket annat ivägen så får ta och göra det nu istället. Hade väl antagligen ändå skrivit men ändå.
Nu har hela måndagen gått också. Jobbat har man. Men det var en skön start på veckan. 1.5 timmes tidningsläsande är inte så ansträngande. För lite att göra på jobbet. Bäst att passa sig så man inte blir utbränd. Finns ju risk för det.

Helgen var väldigt bra vill jag påstå! Fredagen lugn med lite film med grabbarna. Men i lördas så var det lite livligare. I och för sig så var det en lugn förmiddag och eftermiddag. Inga större utsvävningar. Madde tittade förbi en liten stund innan hon skulle bege sig till årsfesten med hennes fotbollslag. Och kort därpå så begav jag mig till Niklas som skulle stå för förfesten till Gisleparken och Takida. Han bjöd på mat som han själv(!!!) hade lagat. Lite imponerad. Hade nästan väntat mig att det skulle stå några familjepizzor när man kom dit. Men så var inte fallet.
Han lyckades faktiskt. Det var trevligt sällskap och alkoholen flödade.
Blev vildare och vildare ju längre tiden gick. Ölspelet spelades och jag slapp den här gången dricka den där vidriga drickan i mitten. Linn fick utsätta sig för den. Den fick namnet "Hasselgatans eget julöl" smakade tydligen något åt det hållet. Madde anlände senare till niklas också med Jessica. Alltid lika kul att träffa min snygging! Vi vandrade till parken och det var inte dåligt mycket folk det var! Sjukt mycket folk. Det var nästan lögn att ta sig fram till baren och beställa. Man får ha sina knep.
Om man ska resumera Takidas inlägg så behövs egentligen bara ett enda ord. GRYMT!!! Helt sjukt bra! Det är knappast så att man känner att man slösat bort 180 kr på inget. Så är det verkligen inte! Tvärtom! Värt varenda öre! Hoppas dom återvänder hit inom kort! Madde och jag traskade senare hemåt en aning slitna och vaknade dagen efter helt döda. Bakfyllans värsta version hade intagit våra kroppar. Värsta jag varit med om!
Men överlevde dagen ändå. Kebabtallriken smakade underbarare än någonsin! Även fars dags fikat hos mormor och morfar var super! Men man känner att man gärna hade sovit några timmar till när man steg upp vid halv 5 imorse. Men man överlever alltid på något sätt.

Det var allt för mig

image6

Love is the best feeling in the world!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0