Tänker Sverige?

Jaha nu sitter man här när kalendern för ett tag sedan har gått över till lördag och man mest funderar på om det kanske är dags att sova snart. Tror det skulle behövas. Har ju inte ehm sovit något i veckan? Nej men faktum är att jag ska upp tidigt imorgon. Så tidigt som kl 9 har jag inte klivit ur sängen på hela veckan. Lär bli kämpigt men det ska nog gå det också. Imogron ska jag nämligen till Värnamo (av alla ställen) och inhandla en väska. Rättare sagt en backpacker ryggsäck inför Thailand. Som tur är så är det inte jag som ska betala den. Det ska mina snälla föräldrar göra. Det ska bli min julklapp. Skönt att slippa lägga ut dom pengarna på de själv.

För övrigt imorgon blir det lite partajande på kvällen. Förfest hos födelsedagsbarnet Christoffer och sedan blir det Gisleparken innan tio i alla fall för att få en stämpel och gratis inträde och om det inte är något att hänga i julgranen så är det bara att vandra vidare till hotellet där det är gratis efter tio. Ja visst låter det toppen? Men hoppas på en toppen kväll. Men kommer sakna min älskade madde om hon inte skulle komma hem tidigt. Men jag önskar henne all lycka i världen och hoppas hon bommar igen mot alla motståndare! Håller tummarna för dig älskling!

Dagen har varit rätt bra faktiskt om man inte ska säga väldigt bra. Vart en rätt lugn dag på något sätt även om man gjort en massa saker. Steg ur sängen vid halv 12 snåret. Käka lite frukost efter det tog jag tag i dammsugan och städade mitt rum. Kände att det behövdes så nu är det rent igen. Tog det lite lugnt nån timme sen kom fidde och vi begav oss till Jönköping som idag visade sig från sin sämsta sida.
Det var kallt, blåsigt och snöigt. Tycker vi inte om. Vid sådana tillfällen längtar man sig långt bort till en annan kontinent. I vilket fall som helst strosade vi runt lite på A6 och var även på Biltema och Media Markt en sväng. Media Markt är verkligen häftigt på något sätt! Där finns allt för den elektronik intresserade. I vanliga affärer så som Elgiganten och On Off kanske det finns 3-4 olika varianter av en produkt. Men på Media Markt finns det kanske 10-20 olika märken och modeller av en produkt! Så där hittar man vad man söker! Dom har verkligen allt också. Allt från Vitvaror till billjud mm. Härlig butik.
Sedan begav vi oss hem i snöyran. Snöade verkligen mycket så sikten blev i princip noll! Jobbigt värre men vi tog oss hem lagom till andra perioden av min broders hockeymatch mot Alvesta.
 Dom vann matchen med 6-3(?) Har för mig det. En rätt dålig match om ni frågar mig. Och domaren höll ingen högre klass. Åkte hem men blev inte länge hemma innan jag for upp till Christoffer och gjorde honom sällskap på macken tills han stängde. Och nu sitter man här och saknar min underbara flickvän! En evighet jag träffade dig nu. Ja så känns det även om det var i måndags. Men visst är det lång tid? Särskilt när det gäller någon som man verkligen älskar att umgås med!  

Till sist vill jag rikta skarp kritik till hela svenska befolkningen! Hur i hela helvete kan Daniel åka ur Idol?!?! Är inte han en idolvinnare så är ingen det! Han har ju varit bäst genom hela säsongen (även om jag inte sett så många program). Och sen har tidingar omröstingar för att se om det var rätt att Daniel åkte ut och då svarar 80% att det var fel. Då börjar man fundera... Vem i helvete röstade dom på då? Det måste ju vara så att folk tänker så att "jo men han sitter säkert så honom behöver vi inte rösta på". Men det funkar ju inte att tänka så. Tänk om alla tänkte så? Usch vad illa det skulle gå då! Lite konstigt enligt mig också att det var Amanda som tillsammans med Daniel hängde löst. Underligt det där.

Måste ju även säga Grattis till Christoffer nu som har gått och blivit 19 år. Stor gosse nu ju! Grattis!

Men nu har jag nog nämt allt som var värt att nämna.

Nu ska Andreas gå och lägga sig för att försöka sova och sakna Madde lite mer. Vill vara nära dig nu! Saknar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0