Brittsommar

Ja har varit på besök hos min mormor och morfar med min bror nu. Det är alltid lika kul att höra historier om gamla tider och liknande. Någon som hört talas om Brittsommar? Hade inte jag heller gjort förut. Men det är när det är sommarvärme i början av oktober. Då kallas det Brittsommar efter att Britta eller Birgitta har namnsdag imorgon.
Varje dag lär man sig något nytt.

Vart bort till stugan en sväng med för att kolla musfällorna. Två stackare hade fastnat i vår grymma musfälla som borde vara förbjuden! Om ni vill se bild så gå till bilddagboken. Tycker synd om dom. Sedan fick vi också uppleva levande möss som måste haft det väldigt skönt i lekstugan. Stod en kasse med sågspån där och där levde dom gott. Sprang iväg 4-5 st när vi öppnade dörren.

Vad kvällen har att bjuda på vet jag faktiskt fortfarande inte. Återstår fortfarande att se.

Ha det gott ute i vimmlet!

Kommentarer
Postat av: Larsson

Men Åhlin, har du inte hört talas om Brittsommar, nu får du skaffa lite allmänbildning min herre ;) hee

2007-10-06 @ 23:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0