Hejdå sjukhus

Nu är man återigen hemma efter lite mer än en dags sjukhusvistelse. Orsak: Blindtarmsinflammation.
Ja så kan det gå. Vaknade igår morse med världens magsmärtor. Tänk er att ha så ont så man knappt kan vända sig. Visst lite magont hade jag haf sedan i måndags. Men inte så farligt. Ibland kan man ju ha ont i magen utan anledning. Men igår morse gick det inte längre! Så det blev att åka till Värnamo sjukhus för lite undersökningar. Tog sin lilla tid men tillslut kom dom underfunn med att det var blindtarmen och det blev inläggning för min del. Delade rum med nån gammal gubbe som hette folke. Sa inte direkt mycket. Snarkade gjorde han dock. Efter lunchen blev det dags för operation. Det gick nog bra. Hat liksom inget minne av den. Logiskt kanske? Men däremot efter operationen hade jag mer ont än innan operationen. Fy fan! Har nog aldrig haft så ont! Så jag vet inte hur mycket morfin jag fick. Men blev en hel del.
Låg väldigt länge på uppvaket. Var nog som en zombie ganska länge. Men tillslut fick jag komma upp på avdelningen igen. Efter ett tag fick man besök. Morsan farsan och Madde! Blev jätte glad när jag fick veta att madde skulle följa med! Var kul att träffa henne igen. Men i och för sig kanske inte världens roligaste ställe att träffas på men vad ska man göra. Sedan var det dags att sova. Men inte lätt att sova när man har dropp och ont i magen. Men sov väl lite till och från. Men blev ju lit glad när jag idag på morgonen fick veta att jag skulle få komma hem. Skönt att komma hem och sova hemma istället. Lite roligare än att ligga och glo i taket på ett sjukhus.

Så nu har jag fått komma hem igen och har fått sjukskrivning i vå veckor till att börja med. Vad ska man sysselsätta sig med dessa veckor. Hmm. Madde har ingen skola eller praktik så umgås med henne blir det nog en del. Sen tajmade jag ju tv köpet ganska perfekt så det blir nog toppen ändå.

Tack för mig... Hej!

 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0