4 kängor!

Jag vet inte men har väl inte något sådär positivt att skriva nu kanske förrutom att halva arbetsveckan är gjord. Det är skönt vill jag säga.
Men nu till alla negativa saker! Jag har fyra lite ja vad ska man kalla dom. Jobbiga saker.

Nr1: Posten!
Ja nr 1 går till posten! Vi har inte fått posten på två dagar så idag ringde morsan och kollade upp varför vi inte fått någon post. Då visade det sig att dom ger inte oss någon post pga att min bil står på gatan och delvis framför postlådan!?! Har ni hört något värre? Jag har god lust att ringa upp den där lata kärringen som inte orkar stiga ur bilen och gå fram till brevlådan. Det kan inte vara mer än 2 meter det handlar om. Visst att det skulle bli jobbigt om dom fick göra så vid varje brevlåda men det behöver dom ju faktiskt inte. Jag är den enda på vår gata som har bilen på vägen när posten brukar komma. Hur farligt kan det vara att gå ur bilen vid 1 av 21 hus? Därför vill jag ha tillbaka den cyklande brevbäraren! Jag vill ha en Gustav Svensson som brevbärare som älskar sitt jobb och gör allt för att posten ska komma fram. Men här spelar det tydligen ingen roll om posten inte kommer fram. Kanske ska sända in en liten känga till posten i Västbo Andan? Dom kan gott få ett bananskal!

Nr:2 Batterier
Ja faktiskt. Idag har jag inte varit vän med batterier. Har börjat använda min mobil som mp3 spelare på jobbet för att göra kvällarna lite roligare. Men klart att batteriet skulle ta slut framåt sex sådär. Så då fick jag gå och hämta mina radiohörlurar i skåpet. Då visade det sig att batterierna i dessa också var slut! Så först tänkte jag att jaha det blir en tråkig kväll. Men jag satte batterierna på laddning en timma sen höll dom resten av kvällen. Som tur var! Men batterier som tar slut tycker jag inte om! Tänk om det fanns batterier som höll förevigt.

Nr 3: Henrik Torehammar
Denna jobbiga man som har Kvällspasset i P3! Det räcker att höra hans röst i 5 sekunder så tycker man inte om honom! Han har en fjantig röst. Hur gammal är han? Jo det visar sig att han är 27 år! Det kan man inte tro. Snarare 10. Dessutom så ställer han så otroligt dumma frågor till sina gäster som finns med honom. Det är så man står och skrattar åt honom och ruskar lite på huvudet över hur dumma frågor han kommer med. Tyvär så är det P3 som funkar bäst på vår arbetsplats. Annars hade jag hellre lyssnat på Mix Match på Mix Megapol eller något liknande!

Nr 4: Maskiner
Usch för dessa jobbiga saker! Det är väl egentligen rätt lönlöst att skriva ner hela min historia här eftersom det inte kommer vara någon som förstår då man måste jobba där jag jobbar för att förstå. Men i vilket fall som helst... Varför ska dom vara så klena och gå sönder när en två tons metallrulle faller ner på dom? Det gjorde att jag gjort en timmes arbete i onödan och fick göra om allt från början! Satans makapärer!

Men ja nu har jag fått ur mig det som behövdes.
Nu blir det Prison Break och sedan sova.

<3

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag måste bara påpeka att P3:s Christer är ett av de bättre programmen =) Sen spelar inte P3 samma låtar hela tiden, visst, det finns vissa som går mer än andra, men på Mix Megapol och vad det nu heter, spelar i stort sett samma låtar hela tiden. Kommer ihåg en gång när jag jobbade - då hörde jag nog en låt fem gånger på en timma. Lite jobbigt med tanke på att den var över ett halvår gammal.
Men i alla fall. Tack för mig. Hmm, blev visst lite långt..

2008-02-13 @ 14:33:46
URL: http://rebeccahultqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0