Anställd man

God fredagseftermiddag. Alltid skönt att vara ledig varannan fredag även om man lika gärna skulle kunna jobba eftersom man ändå inte gör något vettigt. Men det är som det är.

De två senaste dagarna har väl varit lite mer händelserika än resten av veckan. Onsdagen började jag med att gå upp vid 10 och käka frukost. Och sedan var det dags för att käka pizza med fidde. Mums gott! Sedan var det dags för jobbet. Och denna dag var inte som alla andra. Jag blev en anställd man på GA-Industri! Just precis. Inget mer K-Bemanning! Skönt att slippa skriva tidsrapport. Annars rullade kvällen på som vanligt. Fast iofs jag hjälpte Daniel på lilla rikten och putta till plåt en gång var 10e sekund nån timme. Tänk dig att sitta på en stol och lägga en plåt rätt var 10e sekund. Drömjobbet? Nja. Man blev rätt trött på att göra det efter en stund. Men sedan gick maskinen sönder och jag återgick till AKV där jag hör hemma. Hemfärden blev väl också något utöver det vanliga. Vi hann bara komma en bit in i Smålandsstenar innan vi upptäcker att polisen har en liten fartkontroll. (jepp kl 00.00 mitt i natten!) Och ja Jonas höll inte direkt 50. Utan snarare 80. Och vi upptäcker polisen försent så vi blir stoppare och 10 min senare kommer han tillbaka till bilen med en bot på 3200 kr. "Det drabbar ju ingen fattig" säger han och flinar. Men tyckte det var lite onödigt ändå.

Torsdagen var väl kanske lite lugnare men ändå rolig. Jobbet som vanligt. Men det var ingen vanlig dag. Första rasten blev det Smörgåstårta som Daniel bjöd på eftersom han gått och fyllt 22. Riktigt gott! Men folk blev tydligen inte mätta och undrade om vi inte skulle ta och beställa pizza till nästa rast och sagt och gjort. Pizza ble det och gott var det. Men det var inte många som hade mycket ork till att jobba efter det men det gick väl bra. Sedan fick vi besök kl halv elva av en person som tydligen var på partyhumör sådär på en torsdag kväll. Nämligen våran Chef. Han kommer med hunden i kopplet när det snöar och blåser som mest ute. Och vinglar runt lite. Vi pratde lite med honom och ja han luktade inte parfym. Han luktade sprit och sluddrade en hel del. Han hade tydligen ätit tacos och druckit några starköl till det och sedan blev det några glas vin efter det sa han. Vissa har det bra säger jag bara.

Idag har det varit väldigt lugnt än så länge. Steg upp ur sängen kl 12. Ja blev lite sent. Har även varit nere på K-Bemanning för sista gången. Och fick ett besök av Madde också. Planerade lite vad vi ska hitta på idag. 3 månader är det idag! Så det blir laga lite mat och kolla på någon film och dricka lite vin. Mys!

Allt för mig

Over and out!

<3

Kommentarer
Postat av: Mandis

De va synd att inte du fick böter ;)

2008-02-02 @ 17:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0