Gamla tider

Jaha nu är söndagen snart till ända och det är måndag igen och jobb. Men imorgon är det utbildning som står på schemat. Ser väl kanske inte fram emot att ha 8 timmars teori direkt. Men vad ska man göra? Det är bara att stå ut helt enkelt.
I eftermiddags var det dags för fika hos morföräldrarna. Semlor blev det. Mums! Och till kaffet var det samtal från gamla tider som gällde. Så man satt mest och lyssnade. Ämnena för dagen var gamla ord som inte används nu för tiden. Ord som man inte skulle förstå om någon kom fram till en och sa. T.ex. Jag råkar inte till Gislaved. Inte kan man ana att råka betyder hitta. Men se de gjorde det tydligen. Sedan pratades det också om dåtidens konserveringsmetoder. Att man saltade köttet. Och fläsket blev alltid så salt att man var tvungen att koka de innan man stekte det.
Tänk vad mycket man får veta när man fikar en eftermiddag med gamla personer.
Något besök av favoriten blev det tyvär inte ikväll heller. Plugg satte stopp för det. Hata plugg! Men i veckan hoppas jag det blir annorlunda.

"Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela djävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag"


Kommentarer
Postat av: maadde

hur stavar du till jävla ? :S haha

2008-02-18 @ 13:12:23
URL: http://maaddiie.blogg.se
Postat av: Andreas

Jag har bara kopierat en låttext :P så det är inte jag ^^

2008-02-18 @ 17:31:56
URL: http://andrur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0