Semester!

Nu! Nu äntligen har det blivit semester! Nu har jag 4 långa härliga veckor av ledighet att se fram emot. Ska bli riktigt skönt. Men jag har inget inplanerat alls. Men det är väl så det ska vara en semester? Man ska inte binda upp sig till massa planer. Man ska ta det som det kommer helt enkelt.
Det blev just som jag trodde den sista arbetsdagen. Väldigt lugnt. Det blev inte speciellt mycket gjort. Det var mycket snack och långa raster. Tror vi totalt sett hade 2 timmar rast under våra 10 timmar plus allt prat som vi hade. Så kanske 3.5 timme gick bort från arbete skulle jag tro. Vi var även och gjorde en byggnadsinspektion. Dom håller på och bygger ett nytt kontor och självklart måste vi se så att allt går rätt till. Och jag kan säga att det är inget litet bygge. Blir med hiss och 3 våningar. Kostar nog några mille. Men det har dom råd med. Omsatte 521 miljoner det senaste året. Så de finns nog pengar till det.
Vi fick oss även en liten slant av deras vinst. En bonus blev det. 10 kr per arbetad timme. Inte helt fel det inte. Så nu har jag så jag klarar mig i sommar.

Ska upp till Jönköping nu om en stund med Christoffer och kanske göra av med lite. Känns som att jag behöver nåt nytt. Speciellt kortbyxor och kanske en t-shirt eller något. Se vad jag hittar.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0