Arbetslös i mindre än 24 timmar! Inte illa i dessa dagar

Jag har glädjande besked att komma med idag. Jag behövde inte vara arbetslös mer än knappt en dag. Inte alla som har sådan tur i dessa dystra dagar. Ibland är det bra att ha kontakter. Maddes brorsa har varit väldigt snäll och lagt ett gott ord på hans jobb och de ville att jag skulle komma idag så jag har varit där idag och kollat lite och dom tyckte allt verkade bra så det blir ett försök i alla fall. Min arbetsuppgift blir att köra truck dagarna i ända. Vilket jag tycker är ganska kul. Så jag tror att det ska passa mig ganska bra! Det blir väldigt mycket att lära sig. Nya artiklar och liknande men det är ett väldigt fritt arbete där man får ta mycket eget initativ.
Sedan är det väl så att det är väl kanske inte den bästa arbetsplatsen direkt men nu får man verkligen inte vara kräsen. Det är ett jobb och det är mycket bättre än att bara sitta hemma och glo. Så det ska nog bli jätte bra! Så imorgon klockan 7 börjar jag mitt nya arbete. Ska bli spännande att se hur det kommer funka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0