Arbetslös! Yes!

Det blev en kort visit på jobbet idag. Besked kom direkt när vi kom till jobbet. Blev inplockade en efter en på kontoret och fick skriva på avskeds papper. Ja och det blev ju så då att jag fick göra det också liksom 16 st andra. Och hem direkt blev det också. Lite oväntat att det skulle bli så många och att vi skulle få gå hem direkt. Det enda som är skönt är att vi har fullt betalt fram till 25 maj och efter det blir det a-kassa. Och eftersom jag fortfarande bor hemma och inga lån och ingen hög hyra klarar jag mig ganska bra. Men så tänker jag inte resonera. Det är både drygt och tråkigt att gå hemma för länge. Så kommer ta tag i och leta nytt jobb även om det känns ganska svårt nu. Men försöka måste man!

Nehe vad ska man hitta på nu då? Jo idag ska jag bara ta det lugnt men imorgon måste jag hitta på något. Ta och städa bilen då kanske. Hm vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0